Siirry suoraan sisältöön

Jyväskylän Paluumuuttajabongarit-osaajarekrytointikampanja jatkoon Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa

Jyväskylän Paluumuuttajabongarit-osaajarekrytointikampanja jatkoon Kuntamarkkinoinnin SM-kisassa

paluumuuttajabongarit

Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu shortlistalle valitut työt ovat selvillä. Kuntamarkkinoinnin helmiä etsittiin tänä vuonna 17. kerran. Osallistuneita kilpailutöitä oli 40, joista shortlistalle valittiin 10 kilpailutyötä. Jyväskylän kaupungin elikeinoyksikön toteuttama Paluumuuttajabongarit-osaajarekrytointikampanja on mukana shortlistalla kymmenen parhaan kisatyön joukossa.

- Jyväskyläläiset yritykset ja organisaatiot tarvitsevat kasvunsa tueksi jatkuvasti uusia eri alojen osaajia. Kampanjan tavoitteena oli houkutella erityisesti korkeasti koulutettuja osaajia ja paluumuuttajia takaisin Jyväskylään ja tuoda esiin Jyväskylässä avoinna olevat työpaikat, kertoo kampanjan toteutuksesta vastannut Jyväskylän kaupungin elinkeino- ja markkinointipäällikkö Suvi Vuojolainen.

- Kampanjakonseptiksi valittiin humoristinen, lintubongaamista mukaileva paluumuuttajabongarit. Paluumuuttajabongarit ovat joukko jyväskyläläisiä, jotka seuraavat aktiivisesti Jyväskylään suuntautuvaa paluumuuttovirtaa ja raportoivat havainnoista. Kampanjasta haluttiin tehdä kohderyhmälle tunnistettava, samaistuttava ja “Jyväskylän näköinen”. Tästä syystä esimerkiksi kaikki kampanjaan osallistuvat avustajat ja näyttelijät olivat Jyväskylän seudulta, Vuojolainen jatkaa.

Kampanjan toteutus oli täysin digitaalinen. Se sisälsi kampanjavideoita, some- ja alueellisesti kohdennettua digimainontaa sekä kampanjasivuston. Kampanjasivustolla kävijä sai tehdä paluumuuttajalajitestin, tutustua alueen yrityksiin ja heidän työpaikkoihinsa, lukea lisää paluumuuttomahdollisuuksista ja paluumuuttajatarinoita. Paluumuuttoa harkitseville perustettiin myös oma suljettu FB-ryhmä ja kampanjasivusto: https://www.paluumuutto.fi. Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi Jyväskylän kaupungin elinkeinoyksikön markkinointitiimin lisäksi Avidly Oyj.

Voittajat palkitaan ja shortlistalle valitut esitellään 14.9. Kuntamarkkinat – tapahtumassa klo 14 alkavassa seminaarissa. Kilpailun tavoitteena on korostaa markkinoinnin merkitystä alueen elinvoiman ja kehityksen tukena sekä tarjota innovatiivisia ja hyödyllisiä ideoita ja malleja hyödynnettäväksi koko kuntakentälle.

Kuntamarkkinoinnin SM-kunniaa ovat tavoittelemassa seuraavat kunnat:

Luonnostaan luontomatkailun helmeksi, Rautavaaran kunta

  • Maailman onnellisin ihminen, Vaasan kaupunki ja Vaasanseudun Kehitys Oy VASEK
  • Murtaudu kehän ulkopuolelle, Janakkalan kunta
  • Orivesi - Suomen Villasukkapääkaupunki, Oriveden kaupunki
  • Paluumuuttajabongarit Jyväskylän kaupungin ja yritysten osaajarekrytointikampanja, Jyväskylän kaupunki
  • Pohjolan rengastie, Oulun matkailu
  • Rakkauden taidetta – tunteen kautta Tuusula tunnetuksi, Tuusulan kunta
  • Salaa rakas Yyteri, Porin kaupunki
  • Save Salla / Salla 2032, Sallan kunta & House of Lapland
  • Viinikanniemi - Asumisen järvihelmi Nokialla, Nokian kaupunki

Voit käydä tutustumassa kilpailuun osallistuneisiin töihin ja käydä äänestämässä suosikkiasi täällä: Shortlistalle valitut kilpailutyöt

Kilpailun Järjestäjinä toimivat Suomen Kuntaliitto ry, Seudulliset kehittämisyhteisöt SEKES ry ja Suomen matkailuorganisaatiot SUOMA ry. Kilpailun yhteistyöyritykset Sanoma ja Miltton mahdollistavat kampanjapalkinnot.

Tutustu muihin artikkeleihin