”Jyväskyläläinen ulkoalueiden kalusteiden maahantuontiyritys Vitreo Oy käytti yrityspalveluseteliä uuden tuoteperheen lanseeraamisen tueksi. Corten-teräksestä valmistetuille istuimille, istutusastioille, vesiposteille ja infotauluille tarvittiin näkyvyyttä ja uusia markkinointikanavia. Huomasimme, että sosiaalisen median markkinointimme oli melko lapsenkengissä ja halusimme lähteä kehittämään sitä, kertoo toimitusjohtaja Perttu Hietanen. Hankimme yrityspalvelusetelin turvin apua sosiaalisen median asiantuntijayritykseltä, joka kartoitti Vitreon tilanteen, teki some-markkinointistrategian ja auttoi yritystä saamaan enemmän irti sosiaalisen median palveluista.
Yrityspalveluseteli on mielestäni kaupungin elinkeinopalveluilta erinomainen päänavaus ja malliesimerkki, miten kunta voi suoraan tukea omia yrittäjiään. Yrityspalveluseteliä oli helppoa ja suoraviivaista hakea, mutta koska palveluseteleitä myönnetään vain rajattu määrä, yrittäjien kannattaa panostaa hakuprosessiin. Kannattaa miettiä perustelut tarkasti ja kuvata mihin tarpeeseen yrityspalveluseteliä on hakemassa. Itse etsin sopivia palveluntuottajia ja selvitin, millaista osaamista heillä on.”
Perttu Hietanen, toimitusjohtaja, Vitreo Oy